2012. január 8., vasárnap

Lámpa készítése - lépésről lépésre :)

Most egy lámpa elkészítésének menetét fogom leírni. Nálam eléggé esedékes volt a dolog, mert mindenképp valami egyedit szerettem volna a szobámba, és csak a sima égő nem is túl esztétikus. :P Szóval egyszer csak eszembe jutott, hogy mi lenne, ha... ilyen lenne. :) Szerintem, nagyon egyszerű elkészíteni, jól is néz ki, és a hozzávalók szinte minden háztartásban megtalálhatók, de ha mégsem, akkor sem kell rá ezreket költeni. :)

Ezek a következők:


Másfél-két óra szabadidő, türelem, acéldrót, olló, ceruza, fogó, tű, cérna, feles pohár, és ragasztópisztoly, ami nincs a képen, de szükség lesz rá

Első lépés:
A fogó segítségével levágunk három darab drótot, mindegyik legyen rövidebb, mint az előző. Nem mértem semmi, mindent csak úgy ránézésre csináltam. A drótok két végét összetekerjük.

Második lépés:
Levágunk újabb hat darab drótot, a végükre hurkot hajlítunk. Olyan hosszúak legyenek, amilyen távolságra a karikákat szerenténk egymástól. Ezek fogják a karikákat összetartani.

Harmadik lépés:
A vázat összerakjuk. A legnagyobb körre felakasztunk három drótopálcát, amiknek a másik végére a középső karika kerül. Ezek után a középső karikára felakasztjuk a megmaradt három pálcát, és úgy helyezzük, hogy az első három pálca közé essenek, majd ezek másik végére a legkissebb karika kerül. Én nem tudtam olyan szorosan összeilleszteni a drótot, ezért ragasztópisztollyal erősítettem oda. Így egy stabil vázat kell lapnunk. A képen felülnézetből látható a váz ( a középső és a legkissebb karika látszik), nagyjából így kell kinéznie.

Negyedik lépés:
Itt jön a feles pohár. :) Én az alját használtam mércének. Körberajzoltam, majd kivágtam a köröket. zsírpapírt, vagy sütőpapírt lehet itt használni (vagy bármi mást), mert valamennyire átengedi a fényt, és nem lesz nagyon sötét a szoba. Több réteg papírt tettem egymás alá, a legfelsőre rajzoltam a kört, és ezt vágtam ki; így jobban halad, mintha egyenként kéne mindent kivágni, mert jó sok körre lesz szükség!! :)

Ötödik lépés:
A tű segítségével átfűzzük a cérnát a papíron, majd felakasztgatjuk/kötjuk a vázra a fent látható módon. Minél több, annál jobb!! :)
Én még a legnegyobb körre csináltam két kis 'hurkot' drótból, hogy ennek segítségével lehessen felszerelni (csavarozni), esetemben a gerendára.


És végül:
És így néz ki készen. Nem tudtam hiteles képet készíteni róla (ami a fényviszonyokat illeti), vakuval készültek a képek. Nem lesz tőle túl sötét a szoba. De nem is vakít a csupasz égő. :P

A lámpa saját ötlet alapján készült, remélem tetszik!!
Ha valaki esetleg elkészítené, várom a képeket és a véleményt. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése